L’OCIC tramita 125 reclamacions més que l’any anterior

Divendres, 15 de febrer de 2019 a les 00:00

Els 379 expedients de 2018 en matèria de resolució de conflictes són el segon registre més alt des que es va estrenar el servei l’any 2013

L’Oficina Comarcal d’Informació a les persones Consumidores (OCIC) és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal del Vallès Oriental i que atén a 24 municipis dels 39 municipis (15 ja tenen OMIC pròpia), el que suposa gairebé 100.000 habitants.

Entre d’altres tasques, l’OCIC: informa sobre els drets i la forma d’exercir-los, rep i tramita les queixes, consultes i denúncies, tramita les reclamacions i porta a terme les mediacions que se’n derivin, dona trasllat de les sol·licituds d’arbitratge a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya i actua com a secretària dels Tribunals Arbitrals del Vallès Oriental.

L’any 2018 es van atendre 1159 expedients distribuïts de la manera següent:

Aquestes dades no difereixen molt dels casos atesos en els darrers anys:

L’atenció presencial al públic és els dimarts i dijous de 9h a 14h, prèvia cita concertada. Durant la resta de la setmana, l’oficina de consum informa a través de l’atenció telefònica o de manera telemàtica.

Darrera actualització: 19.02.2019 | 11:50