Recomanacions per a les disfresses de Carnestoltes

Dimarts, 19 de febrer de 2019

A pocs dies de la festa de la disfressa per excel·lència, us volem compartir alguns consells per gaudir el Carnaval de la millor manera.

Per evitar ensurts que ens puguin aigualir la festa, es important tenir en compte aquestes consideracions de l'Agència Catalana del Consum:

Les disfresses infantils es consideren joguines. Mireu que siguin adequades a l’edat de l’infant i eviteu la distinció sexista.

Els infants menors de 7 anys no poden portar cordills a la zona del coll; si tenen més de 7 anys, els cordills no poden ser superiors a 7,5 cm de llargada. 

Assegureu-vos que les màscares tenen prou orificis de ventilació i que s’adeqüen a l’edat de la persona que l'ha de fer servir.

El maquillatge ha d’indicar la caducitat i els components per evitar al·lèrgies (protegiu la pell amb una capa de crema hidratant i maquilleu a sobre). És recomanable no usar aquests productes en menors de 3 anys.

 Comproveu que els complements (arcs amb fletxes, pistoles, barrets, diademes...) no tenen parts punxegudes ni peces petites que es puguin desprendre i implicar risc d’asfixia, i que no són molt llargs.

Els barrets han d’ajustar bé, perquè no llisquin sobre els ulls; evitareu accidents si les disfresses no són massa llargues.  

Compte amb el foc i les fonts de calor: les disfresses, perruques i màscares han d’estar fabricades amb materials no inflamables o de baixa combustibilitat.

Tots els productes que compreu han de contenir la marca CE i la identificació del fabricant, importador, o venedor, és a dir, un responsable, per si cal denunciar i/o reclamar.

 La botiga no té l’obligació d’acceptar canvis de productes en bon estat, per tant, informeu-vos-en abans.

Demaneu i conserveu el tiquet de compra o la factura, ja que són la vostra garantia i els necessitareu si heu de reclamar.

També podeu optar per fer-vos vosaltres mateixos la disfressa amb materials reciclats.

 

En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.).

Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb l'OCIC.

Darrera actualització: 19.02.2019 | 11:47