L’OCIC tramita 125 reclamacions més que l’any anterior

Divendres, 15 de febrer de 2019

Els 379 expedients de 2018 en matèria de resolució de conflictes són el segon registre més alt des que es va estrenar el servei l’any 2013

L’Oficina Comarcal d’Informació a les persones Consumidores (OCIC) és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal del Vallès Oriental i que atén a 24 municipis dels 39 municipis (15 ja tenen OMIC pròpia), el que suposa gairebé 100.000 habitants.

Entre d’altres tasques, l’OCIC: informa sobre els drets i la forma d’exercir-los, rep i tramita les queixes, consultes i denúncies, tramita les reclamacions i porta a terme les mediacions que se’n derivin, dona trasllat de les sol·licituds d’arbitratge a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya i actua com a secretària dels Tribunals Arbitrals del Vallès Oriental.

L’any 2018 es van atendre 1159 expedients distribuïts de la manera següent:

Aquestes dades no difereixen molt dels casos atesos en els darrers anys:

L’atenció presencial al públic és els dimarts i dijous de 9h a 14h, prèvia cita concertada. Durant la resta de la setmana, l’oficina de consum informa a través de l’atenció telefònica o de manera telemàtica.

Darrera actualització: 19.02.2019 | 11:50