Oficina de l'Habitatge
El Consell Comarcal ofereix des de fa més de deu anys el servei de l’oficina d’habitatge, amb tasques d’informació i atenció ciutadana en matèria d’habitatge.
Es tracta d’un servei integral, que preveu, entre d’altres, els serveis següents:
- Serveis dirigits a la ciutadania de la comarca d’assessorament, gestió i tramitació d’ajuts socials; mediacions, tramitacions d’ajuts i assessorament tècnic de rehabilitació d’edificis i habitatges, i sol·licituds de cèdules d’habitabilitat, així com l’assistència als municipis de la comarca per al desenvolupament de les polítiques d’habitatges, o per al desenvolupament dels instruments adreçats al foment de la conservació i la rehabilitació del parc d’habitatges.
- Serveis d’assistència i assessorament tècnic-jurídic per a la mediació sobre temes hipotecaris i de lloguer, i sobre processos d’execució hipotecària i desnonaments; d’assessorament i tramitació dels expedients per a la Mesa de valoració per a situacions d’emergències econòmiques i socials.
- Tasques dirigides a potenciar el suport en la presa de decisions als responsables polítics i als agents socials i econòmics, assistir i assessorar els ens locals de la comarca per a desenvolupar instruments dirigits a evitar la desocupació injustificada permanent dels habitatges, per a garantir la funció social de la propietat; així com la creació d’un espai de treball formatiu, la taula de coordinació comarcal pel dret de l’habitatge.
Usuaris:
La ciutadania de municipis de la comarca, que no tinguin oficines d’habitatge.