Carta de Serveis OCH
Servei d'habitatge del Consell Comarcal
(Carta de serveis aprovada en comissió de govern de 26 de gener de 2022).
Nom del servei
Servei d’habitatge del Vallès Oriental
Descripció
Les funcions d’aquesta Oficina comarcal d’habitatge del Vallès Oriental són:
- Gestionar, assessorar, i informar a la ciutadania en matèria d’habitatge, entre d’altres:
Cèdules d’habitabilitat
Subvencions per la rehabilitació d’edificis
Habitatge de protecció oficial
Ajuts al lloguer o pagament d’hipoteca
Situacions de risc de pèrdua de l’habitatge habitual
Borsa de lloguer social
- Oferir assessorament tècnic-jurídic adequat als equips tècnics dels ens locals de la comarca per a desenvolupar les polítiques públiques adequades en aquesta matèria
Persones destinatàries
Ciutadania en general
El personal tècnic dels ens locals
Línies de servei
Tots aquells serveis relacionats amb els tràmits i assessorament en matèria d’habitatge que responen a preguntes com per exemple:
- Vull rehabilitar l’edifici, hi ha algun tipus d’ajut?
- Em demanen la cèdula d’habitabilitat. què és i com puc tramitar-la?
- He rebut una comunicació de l’Agència de l’Habitatge que m’informa que he de passar la Inspecció tècnica de l’edifici, què haig de fer?
- Tinc dificultats per afrontar el pagament del lloguer o la quota hipotecària, existeix algun ajut?
- He rebut una notificació del jutjat amb una data de desnonament de casa meva, què puc fer?
Cost del servei
193.111,18 €
Cost per a l’usuari/ària
- Servei gratuït
Excepte les taxes establertes per Generalitat de Catalunya per la tramitació de:
- Cèdules de primera ocupació, en funció del nombre d’habitatges:
Un habitatge: 42,60 €.
De dos a cinc habitatges: 26,25 €
De sis o més habitatges: 19,65 €
- Cèdules de segona ocupació: 19,65 € per habitatge
- Desqualificació d’habitatge de protecció oficial :
Taxa per la sol·licitud: 32,80 euros/habitatge
Taxa per l’atorgament: 323,25 euros/habitatge
Canals de prestació i sol•licitud del servei
Atenció personalitzada, per mitjà de cita prèvia
Registre (per presentació de documentació) de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 h i dimecres de 16:00 h a 18:00 h, excepte períodes de jornada intensiva
Horari Oficina Comarcal d’Habitatge de dilluns a divendres de 9:30 h a 13:30 h i dimecres de 16:00 h a 18:00 h, excepte períodes de jornada intensiva
938600700 (informació general i cita prèvia)
(només per a consultes): habitatge@vallesoriental.cat
Instància genèrica electrònica
Equip tècnic
Laura Fusté i Andreu: Responsable de l’Oficina Comarcal d’Habitatge
Tècnic\a d’habitatge (1 persona)
Administratiu/iva (2 persones)
Unitat responsable
Oficina Comarcal d’Habitatge
Regidoria/Àrea responsable
Drets i deures de les persones usuàries
Teniu dret a:
- Ser atès/a per una persona amb un nivell de professionalitat adequat.
- Conèixer en tot moment l’estat de tramitació de les seves sol·licituds.
- Conèixer la identitat del personal responsable de l’atenció i de la tramitació de les seves peticions.
- Ser tractat/da amb respecte i a ser atès amb agilitat, obtenint informacions entenedores i complertes.
- Presentar en qualsevol moment suggeriments de millora i/o queixes dels serveis oferts pel Consell Comarcal a través de qualsevol canal (presencial, telefònic, en línia).
- Tenir garantida la confidencialitat de les dades lliurades segons la normativa de protecció de dades i amb absolut respecte a la seva intimitat.
- No haver de presentar documents que ja es troben en poder del Consell Comarcal, mitjançant la seva autorització de consulta als serveis de Via Oberta.
- Accedir a tots els serveis comarcals en les mateixes condicions i amb absoluta llibertat.
- Ser consultat/da periòdicament sobre la seva percepció de la qualitat dels serveis d'atenció ciutadana.
Heu de complir amb el deure de:
- Fer un ús correcte de les instal·lacions i serveis.
- Respectar els horaris del servei i els horaris o terminis fixats per a convocatòries o citacions.
- Respectar la dignitat personal i professional del personal.
- Respectar l’ordre d’atenció.
- Facilitar dades veraces, així com comunicar la modificació de dades personals que puguin afectar a la prestació d'un servei o les relatives a un procediment.
- Assegurar-se de llegir i comprendre allò que signa.
- Contribuir al finançament del cost del centre o servei, d'acord amb la normativa.