Carta de Serveis OCH
DEFINICIÓ DEL SERVEI
Nom del servei
Servei d’habitatge del Vallès Oriental
Descripció
Les funcions d’aquesta Oficina comarcal d’habitatge del Vallès Oriental són:
- Gestionar, assessorar, i informar a la ciutadania en matèria d’habitatge, entre d’altres:
Cèdules d’habitabilitat
Subvencions per la rehabilitació d’edificis
Habitatge de protecció oficial
Ajuts al lloguer o pagament d’hipoteca
Situacions de risc de pèrdua de l’habitatge habitual
Borsa de lloguer social
- Oferir assessorament tècnic-jurídic adequat als equips tècnics dels ens locals de la comarca per a desenvolupar les polítiques públiques adequades en aquesta matèria
Persones destinatàries
Ciutadania en general
El personal tècnic dels ens locals
Línies de servei
Tots aquells serveis relacionats amb els tràmits i assessorament en matèria d’habitatge que responen a preguntes com per exemple:
- Vull rehabilitar l’edifici, hi ha algun tipus d’ajut?
- Em demanen la cèdula d’habitabilitat. què és i com puc tramitar-la?
- He rebut una comunicació de l’Agència de l’Habitatge que m’informa que he de passar la Inspecció tècnica de l’edifici, què haig de fer?
- Tinc dificultats per afrontar el pagament del lloguer o la quota hipotecària, existeix algun ajut?
- He rebut una notificació del jutjat amb una data de desnonament de casa meva, què puc fer?
Cost del servei
193.111,18 €
Cost per a l’usuari/ària
- Servei gratuït
Excepte les taxes establertes per Generalitat de Catalunya per la tramitació de:
►Cèdules de primera ocupació, en funció del nombre d’habitatges:
Un habitatge: 42,60 €.
De dos a cinc habitatges: 26,25 €
De sis o més habitatges: 19,65 €
Per a més informació seguiu aquest ENLLAÇ
►Cèdules de segona ocupació: 19,65 € per habitatge
Per a més informació seguiu aquest ENLLAÇ
►Desqualificació d’habitatge de protecció oficial :
Taxa per la sol·licitud: 32,80 euros/habitatge
Taxa per l’atorgament: 323,25 euros/habitatge
Per a més informació seguiu aquest ENLLAÇ
Canals de prestació i sol•licitud del servei
✍ Presencial:
C. Miquel Ricomà, 46 de Granollers.
- Atenció personalitzada, per mitjà de cita prèvia
- Registre (per presentació de documentació) de dilluns a divendres de 8:30 h a 14:00 h i dimecres de 16:00 h a 18:00 h, excepte períodes de jornada intensiva
- Horari Oficina Comarcal d’Habitatge de dilluns a divendres de 9:30 h a 13:30 h i dimecres de 16:00 h a 18:00 h, excepte períodes de jornada intensiva
☎ Telefònic: 938600700 (informació general i cita prèvia)
📧 Correu electrònic (només per consultes): habitatge@vallesoriental.cat
💻 Instància genèrica electrònica
Equip tècnic
Laura Fusté i Andreu, responsable de l’Oficina Comarcal d’Habitatge
Tècnic\a d’habitatge (1 persona)
Administratiu/iva (2 persones)
Unitat responsable
Oficina Comarcal d’Habitatge
Regidoria/Àrea responsable
Àrea de Serveis Personals
DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES
Teniu dret a:
- Ser atès/a per una persona amb un nivell de professionalitat adequat.
- Conèixer en tot moment l’estat de tramitació de les seves sol·licituds.
- Conèixer la identitat del personal responsable de l’atenció i de la tramitació de les seves peticions.
- Ser tractat/da amb respecte i a ser atès amb agilitat, obtenint informacions entenedores i complertes.
- Presentar en qualsevol moment suggeriments de millora i/o queixes dels serveis oferts pel Consell Comarcal a través de qualsevol canal (presencial, telefònic, en línia).
- Tenir garantida la confidencialitat de les dades lliurades segons la normativa de protecció de dades i amb absolut respecte a la seva intimitat.
- No haver de presentar documents que ja es troben en poder del Consell Comarcal, mitjançant la seva autorització de consulta als serveis de Via Oberta.
- Accedir a tots els serveis comarcals en les mateixes condicions i amb absoluta llibertat.
- Ser consultat/da periòdicament sobre la seva percepció de la qualitat dels serveis d'atenció ciutadana.
Heu de complir amb el deure de:
- Fer un ús correcte de les instal·lacions i serveis.
- Respectar els horaris del servei i els horaris o terminis fixats per a convocatòries o citacions.
- Respectar la dignitat personal i professional del personal.
- Respectar l’ordre d’atenció.
- Facilitar dades veraces, així com comunicar la modificació de dades personals que puguin afectar a la prestació d'un servei o les relatives a un procediment.
- Assegurar-se de llegir i comprendre allò que signa.
- Contribuir al finançament del cost del centre o servei, d'acord amb la normativa.