Formació en competències digitals usuaris SLO

La situació de pandèmia i confinament ha provocat la necessitat imperiosa de saber moure’ns per internet i utilitzar les noves tecnologies per fer gestions importants amb l’administració pública, com pot ser la inscripció al SOC o la gestió de prestacions al SEPE o a la Seguretat Social. 

La recerca de feina també s’ha impregnat d’aquesta necessitat digital. I sembla que aquesta tendència digital ha vingut per quedar-s'hi

Per aquest motiu, des del Pla de Reactivació Econòmica i Social hem impulsat el projecte "Digitalització dels usuaris dels Serveis Locals d’Ocupació", dirigit sobretot a persones en recerca de feina.

L’objectiu és ajudar a combatre la bretxa digital i oferir formacions, durant el període 2021-2022, en competències digitals bàsiques que us aportin aquells coneixements indispensables per la recerca de feina i les gestions amb l’administració pública.

Des dels diferents Serveis Locals d’Ocupació de la comarca s’impartiran càpsules formatives breus (d’1 o 2 hores) de forma gratuïta.

Aquestes càpsules són:

  1. Com obtenir i utilitzar la signatura digital i l’IdCat al mòbil (1 hora de durada).
  2. Com fer tràmits amb l’Administració Pública, com per exemple omplir instàncies o gestionar els serveis amb el SOC o el SEPE (2 hores de durada).
  3. Com crear un correu electrònic i gestionar la bústia (enviar correus, adjuntar documents, etc.) (1 hora de durada).
  4. Com utilitzar el correu electrònic des de l’ordinador i el telèfon mòbil (1 hora de durada).
  5. Com utilitzar les borses de treball online, tipus Infojobs, Feina Activa, Trobaré Feina, etc. (2 hores de durada).
  6. Com utilitzar les aplicacions per videoconferències tipus Zoom, Meet, Teams, etc. (2 hores de durada).
  7. Com utilitzar el núvol per guardar informació en aplicacions tipus Drive o Dropbox (2 hores de durada).

 CALENDARI (PDF )

12 de novembre. La Garriga. 

  • 11:00 a 12:00 - Càpsula 3. Com crear un correu electrònic i gestionar la bústia (enviar correus, adjuntar documents, etc.)
  • 12:30 a 14:30 - Càpsula 5. Com utilitzar les borses de treball online, tipus Infojobs, Feina Activa, Trobaré Feina, etc.

17 de novembre. Vilanova el Vallès.

  • 16:00 a 17:00 - Càpsula 3. Com crear un correu electrònic i gestionar la bústia (enviar correus, adjuntar documents, etc.)
  • 17:00 a 18:00 - Càpsula 4. Com utilitzar el correu electrònic des de l’ordinador i el telèfon mòbil.
  • 18:30 a 20:30 - Càpsula 5. Com utilitzar les borses de treball online, tipus Infojobs, Feina Activa, Trobaré Feina, etc.

18 de novembre. Montornès del Vallès.

  • 9:00 a 10:00 - Càpsula 1. Com obtenir i utilitzar la signatura digital i l’IdCat al mòbil.
  • 10:30 a 12:30 - Càpsula 2. Com fer tràmits amb l’Administració Pública, com per exemple omplir instàncies o gestionar els serveis amb el SOC o el SEPE.

19 de novembre. La Garriga.

  • 11:00 a 12:00 - Càpsula 4. Com utilitzar el correu electrònic des de l’ordinador i el telèfon mòbil.
  • 12:30 a 14:30 - Càpsula 6. Com utilitzar les aplicacions per videoconferències tipus Zoom, Meet, Teams, etc.

22 de novembre. Canovelles.

  • 9:00 a 10:00 - Càpsula 3. Com crear un correu electrònic i gestionar la bústia (enviar correus, adjuntar documents, etc.)
  • 10:00 a 11:00 - Càpsula 4. Com utilitzar el correu electrònic des de l’ordinador i el telèfon mòbil.
  • 11:30 a 13:30 - Càpsula 5. Com utilitzar les borses de treball online, tipus Infojobs, Feina Activa, Trobaré Feina, etc.

24 de novembre. Montornès del Vallès.

  • 9:00 a 11:00 - Càpsula 6. Com utilitzar les aplicacions per videoconferències tipus Zoom, Meet, Teams, etc.
  • 11:30 a 13:30 - Càpsula 7. Com utilitzar el núvol per guardar informació en aplicacions tipus Drive o Dropbox.

2 de desembre. Sant Fost de Campsentelles.

  • 9:00 a 10:00 - Càpsula 1. Com obtenir i utilitzar la signatura digital i l’IdCat al mòbil
  • 10:30 a 12:30 -  Càpsula   2. Com fer tràmits amb l’Administració Pública, com per exemple omplir instàncies o gestionar els serveis amb el SOC o el SEPE
  • 12:30 a 13:30 - Càpsula 3. Com crear un correu electrònic i gestionar la bústia (enviar correus, adjuntar documents, etc.)

15 de desembre. Granollers.

  • 9:00 a 11:00 - Càpsula 2. Com fer tràmits amb l’Administració Pública, com per exemple omplir instàncies o gestionar els serveis amb el SOC o el SEPE
  • 11:30 a 13:30 - Càpsula 5. Com utilitzar les borses de treball online, tipus Infojobs, Feina Activa, Trobaré Feina, etc.

16 de desembre. Sant Fost de Campsentelles.

  • 9:00 a 11:00 - Càpsula 5. Com utilitzar les borses de treball online, tipus Infojobs, Feina Activa, Trobaré Feina, etc.
  • 11:30 a 13:30 - Càpsula 6. Com utilitzar les aplicacions per videoconferències tipus Zoom, Meet, Teams, etc

 

Materials interactius per a l’aprenentatge autodidàctic.

Càpsula 1: Com obtenir i utilitzar la signatura digital i l’IdCat al mòbil

 

 

Càpsula 2: Com fer tràmits amb l’Administració Pública, com per exemple omplir instàncies o gestionar els serveis amb el SOC o el SEPE

Càpsula 3: Com crear un correu electrònic i gestionar la bústia (enviar correus, adjuntar documents, etc.)

Càpsula 4: Com utilitzar el correu electrònic des de l’ordinador i el telèfon mòbil

Càpsula 5: Com utilitzar les borses de treball online, tipus Infojobs, Feina Activa, Trobaré Feina, etc.

Càpsula 6: Com utilitzar les aplicacions per videoconferències tipus Zoom, Meet, Teams, etc.

Càpsula 7: Com utilitzar el núvol per guardar informació en aplicacions tipus Drive o Dropbox

 

 

“Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, finançat pel Servicio Público de Empleo Estatal i cofinançat en un 50% per l’FSE”.