Oficina Comarcal del Consum

 

Aquest servei del Consell Comarcal contribueix a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 16 "Pau, justícia i institucions sòlides". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.

 938600701 - 938700700 (ext. 202). Demanar hora de visita.

 consum@vallesoriental.cat

Conseller de l’Àrea: 

Daniel Martín Oller

Cap de l'Àrea:

Josefa Recio i Corral

Persones de contacte: 

Ignasi Valls i Vivas

Eugènia Llonch i Bonamusa

 

L’Oficina Comarcal d’Informació a les Persones Consumidores (OCIC) és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal del Vallès Oriental amb el suport de l’Agència Catalana del Consum i la Diputació de Barcelona .

L’objectiu principal és informar, orientar i assessorar a les persones consumidores en la defensa i la protecció dels seus drets.

L’OCIC té un conveni de delegació de competències de l’Agència Catalana del Consum pel qual tramita els expedients que derivin de les tasques encomanades mitjançant l'aplicatiu informàtic SIC (Sistema d'informació al Consum), d'acod amb les instruccions de l'ACC i també de la Junta Arbitral de Consum.

L'OCIC del Vallès Oriental també forma part de la Xarxa Local de Conum (XLC) impulsada per la Diputació de Barcelona.

       

Objecte del Servei:

  • Informar les persones consumidores dels seus drets i deures i tramitar les consultes, queixes, reclamacions, denúncies o sol·licituds d’arbitratge que se’n derivin.

Funcions:

  • Informació a les persones consumidores sobre els seus drets i deures i la forma d’exercir-los.
  • Recepció i tramitació d’acord amb la normativa d’aplicació, de les queixes, consultes i denúncies presentades per les persones consumidores i resolució de les que li pertoquen com a servei públic de consum o, en un altre cas, remetre-les als òrgans competents.
  • Gestionar les reclamacions per mitjà de la mediació en matèria de consum.
  • En el cas que la mediació no fos possible, fomentar l'arbitratge com a mitjà de resolució dels conflictes de consum, donar trasllat de la sol·licitud a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.
  • Actuar com a secretari dels Tribunals Arbitrals quan es constitueixin dintre del seu àmbit territorial.
  • Fer difusió de les organitzacions de persones consumidores i col·laborar-hi.

Persones usuàries:

  • Les persones consumidores de la comarca.

Les persones consumidores dels municipis amb servei públic de consum han d'adreçar-se a les OMICS següents:

OMIC CALDES DE MONTBUI
OMIC DE CANOVELLES
OMIC DE CARDEDEU
OMIC DE GRANOLLERS
OMIC LA GARRIGA
OMIC LA LLAGOSTA
OMIC DE LES FRANQUESES DEL VALLÈS
OMIC DE LLIÇÀ D'AMUNT
OMIC LLINARS DEL VALLÈS
OMIC DE MOLLET DEL VALLÈS
OMIC DE MONTMELÓ
OMIC MONTORNÈS DEL VALLÈS
OMIC PARETS DEL VALL

 

Quin cost té:

Gratuït

Consell Comarcal del Vallès Oriental

Carrer Miquel Ricomà, 46 - 08401 Granollers - Barcelona
Telèfon: 938600700
Fax: 93 879 04 44
Adreça electrònica: ccvo@vallesoriental.cat
Lloc web: www.vallesoriental.cat
Horari:  
De dilluns a divendres, 8:30-14.00 h i dimecres 16:00-18:00 h, tret període de jornada intensiva (entre primer dilluns de juny i segon divendres de setembre, del penúltim dilluns de desembre a segon dilluns de gener i vacances escolars de setmana santa)
Vegeu-ne la situació al mapa
Darrera actualització: 22.03.2024 | 13:48