L'etiquetatge centra la campanya del Dia Mundial del Consumidor

Divendres, 15 de març de 2019 a les 00:00

L'Assemblea General de la Xarxa Local de Consum, impulsada per la Diputació de Barcelona, organitza una campanya comunicativa que se centrarà en l’etiquetatge dels productes alimentaris frescos com a garantia de seguretat per als consumidors.

Un 15 de març de l’any 1962, en John F. Kennedy, president dels EUA, va pronunciar un discurs davant el Congrés d'aquest país incidint en els drets dels consumidors. Anys més tard, el moviment consumidorista internacional va començar a celebrar cada 15 de març el Dia Mundial dels Drets del Consumidor per augmentar la consciència mundial sobre aquests drets, data que va quedar definitivament instaurada de forma oficial per l'ONU l'any 1983.

En relació amb aquesta efemèride, l'Assemblea General de la Xarxa Local de Consum, impulsada per la Diputació de Barcelona, va proposar l'any 2011 organitzar de manera periòdica una campanya comunicativa conjunta adreçada a la ciutadania per commemorar el Dia Mundial del Consumidor amb un lema unitari. Enguany l’acció se centrarà en l’etiquetatge dels productes alimentaris frescos com a garantia de seguretat per als consumidors.

L'etiquetatge, garantia de seguretat

Campanya comunicativa: "L'etiquetatge dels aliments, garantia de seguretat"

Els resultats d'un estudi fet pel Ministeri d'Agricultura Pesca i Alimentació en l'àmbit de "l’Observatori del Consum i la Distribució Alimentària” sobre el coneixement i l'actitud del consumidor davant de l'etiquetatge dels aliments va posar de manifest una certa dificultat per a la seva comprensió, tot incidint en la idea bàsica recollida en les normes de la UE sobre l'etiquetatge dels aliments, que reconeixen al consumidor el dret a saber allò que menja.

Per altra banda, en dates recents, l’Agència Catalana del Consum va incidir en la mateixa temàtica amb una campanya que sota el lema “Què cal saber sobre l'etiquetatge de les fruites i les hortalisses fresques” tenia com objectiu prioritari comprovar el grau de compliment normatiu pel que fa a l'etiquetatge de les fruites i hortalisses en els comerços catalans del sector.

Aquesta campanya de difusió vol incidir en la necessitat de facilitar als consumidors tota la informació essencial sobre la composició dels productes alimentaris, el seu fabricant i els mètodes d'emmagatzematge d'una manera fàcil de comprendre i que no confongui o presenti dubtes.

A més de la informació obligatòria regulada per la normativa de consum, els productors, els fabricants i els comercialitzadors hi poden afegir una altra informació si ho desitgen, sempre que sigui clara, precisa i que no comporti engany. Així la informació inclosa en les etiquetes proporciona un millor coneixement del producte que permet al consumidor final una millor elecció de compra en funció dels seus criteris i preferències.

Fora Estocs a Cardedeu

Aquest dioumenge 17 de març, de 10 a 14 h, a la Tèxtil Rase de Cardedeu es farà el Fora Estocs, on les botigues i comerços de Cardedeu oferiran el seus productes a preus rebaixats. A més, es realitzaran activitats per promoure el consum local com una Mastreclass de zumba (10.30h), vermut per a tothom i l'espectacle de titelles "La botigueta" (12h).

Darrera actualització: 15.03.2019 | 09:39