Consell Comarcal del Vallès Oriental El Consell Acció de Govern Guia de Serveis Serveis als municipis
Servei d'assistència tècnica i assessorament en arxiu i gestió documental
Objecte:
- Cooperar amb els ajuntaments i altres organismes comarcals mitjançant l'assessorament
Funcions:
- Determinar els criteris bàsics d’organització de l’arxiu i la documentació.
- Definir, implantar i mantenir un sistema de gestió documental entès com el conjunt d’operacions i tècniques integrades en la gestió administrativa general que s’adrecen a la classificació, el control, l’ús, la conservació i la transferència o eliminació de la documentació, amb l’objectiu de racionalitzar-ne i unificar-ne el tractament i aconseguir-ne una gestió eficaç i rendible.
- Elaborar inventaris, catàlegs o altres instruments de descripció de la documentació que en permetin el control i la identificació.
- Formar i assessorar el personal en gestió de la documentació administrativa i atendre les consultes relacionades amb l’arxiu.
- Aplicar l’avaluació documental i les operacions d’eliminació de documents, d’acord amb els procediments tècnicament i legalment establerts.
- Aplicar criteris de tractament arxivístic i conservació de la documentació, amb l’objectiu final de facilitar la preservació, la consulta i el dret d’accés als documents d’arxiu per part dels usuaris.
Usuaris/àries:
- Els municipis i organismes de la comarca del Vallès Oriental que sol·licitin l'assistència tècnica del Consell Comarcal.
Contacte:
Serveis als municipis |
93 860 07 03 |
|
President |
Francesc Colomé Tenas |
|
Cap de l’Àrea: |
Jordi Vendrell i Ros |
|
Persona de contacte: |
Raquel Ferrer i Parés |
|