Accions per delegació de competències del Departament de Benestar i Familia mitjançant la Direcció General de joventut
Aquest servei del Consell Comarcal contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 16 "Pau, justícia i institucions sòlides" i 4 "Educació de qualitat". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.
Contacte
Qui som?
Consellera de l’Àrea:
Cap de l'Àrea:
Josefa Recio i Corral
Persona de contacte:
Marc Piera Arch
Quin és l'objecte del servei?
Assumim les funcions assignades al Consell Comarcal segons la delegació de competències en matèria de joventut.
Què fem?
Exercim per delegació diverses facultats executives en matèria d’instal·lacions juvenils que són competència de la Generalitat. Aquestes potestats executives són: la verificació de la legalització de les instal·lacions, l’activitat inspectora i l’activitat sancionadora.
Més concretament, les nostres obligacions són les següents:
- Verificar les comunicacions de posada en funcionament de les instal·lacions juvenils i de modificació de dades registrals de les que ja estan legalitzades , un cop l’Oficina de Gestió Empresarial ha certificat la seva inscripció al Registre d’Instal·lacions Juvenils de la DGJ.
- Proposar a la Direcció General de Joventut la inscripció al Registre d’Instal·lacions Juvenils de les modificacions de dades registrals derivades de l’execució de les seves competències inspectores i sancionadores.
- Dur a terme les inspeccions d’ofici que determina la normativa, les inspeccions de comprovació i les inspeccions especials que siguin necessàries; elaborar les actes i els informes corresponents, i trametre els requeriments, si escau.
- Notificar a la Direcció General de Joventut el contingut de les inspeccions efectuades i els actes administratius que ha dictat d’acord amb les competències delegades. Les notificacions les ha d’efectuar pels mitjans electrònics que s’estableixin amb aquesta finalitat.
- Incoar els expedients sancionadors d’acord amb els supòsits que preveu la Llei 38/1991, de 30 de desembre, d’instal·lacions destinades a activitats amb infants i joves, tramitar-los i, si escau, resoldre’ls.
- Vetllar pel compliment de la normativa en matèria d’instal·lacions juvenils i assessorar-ne els titulars en cas que ho sol·licitin.
- Vetllar pel compliment de l’EduLleure, que té com a finalitat establir els elements mínims indispensables relatius a la qualitat pedagògica i a la seguretat dels infants o joves participants.
- Informar i assessorar les entitats i empreses del seu àmbit d’actuació que ho sol·licitin en matèria d’activitats relacionades amb l’EduLleure
- Fer les visites de comprovació i seguiment de les activitats que es desenvolupen al seu territori, elaborar els informes referents a la normativa aplicable que es requereixin i tramitar els documents que deriven d’aquesta normativa.
- Col·laborar, si cal, amb la Direcció General de Joventut o directament amb Protecció Civil i el Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT) en la gestió d’emergències i incidències rellevants que es produeixin durant la realització d’activitats relacionades amb l’EduLleure.
A qui ens dirigim?
Administracions
Entitats, associacions i particulars que es dediquin al món del lleure