Servei de millora i estratègia corporativa (SMEC)
Aquest servei del Consell Comarcal contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic",10 "Reducció de les desigualtats" i 16 "Pau, justícia i institucions sòlides". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.
Cap de l'Àrea:
Carles Fernández Pérez
Persona de contacte:
Carme Rodriguez Rodriguez (rodriguezrc@vallesoriental.cat)
Objecte:
Definir, dissenyar i implementar aquelles Polítiques Públiques que permetin donar resposta a tot allò que els ciutadans ens reclamen en aquests moments de canvis i que encaixa amb la nostra estratègia plasmada al Programa d’Actuació Comarcal (PAC). Per dur a terme aquesta estratègia incorporarem elements de qualitat i innovació a la metodologia de treball.
Funcions:
Dur a terme les línies següents:
a. Polítiques públiques:
Entenem per Política Pública la suma d’activitats dels governs, bé a través d’una actuació directa, bé a través d’agents, en la mesura que tingui influència en la vida de la ciutadania.
En aquest àmbit d’actuació cerquem:
- La nostra finalitat principal és el Valor Públic
- Detecció i adaptació a les necessitats dels ciutadans
- Estimular il·lusions i anhels dels ciutadans
- Garantir els serveis
- Situar l’atenció al ciutadà com una prioritat en el treball
- Protecció dels més febles
- No deixar de banda el medi ambient
- Millorar la qualitat de vida i modernitzar el nostre territori
- Garantir els serveis
- Control i seguiment
- Transparència i avaluació de les Polítiques Públiques
- Compartir coneixement i treballar transversalment
- Dotar a l’administració del personal necessari
b. Qualitat i millora institucional:
Les actuacions de millora de les administracions públiques se centren prioritàriament en tres àmbits, simultàniament:
- L’eficiència dels processos
- La interacció amb les persones usuàries dels serveis, que comporta un reforçament dels valors de transparència, participació i accessibilitat.
- La millora contínua i innovació
En aquest àmbit d’actuació cerquem:
- Administració de qualitat
- Acompanyament i assessorament: bon tracte
- Empatia i proximitat amb els ciutadans
- Agilitat en la millora
- Accessibilitat en sentit ampli
- Millorar l’atenció al ciutadà
- Millora dels espais
- Coordinació entre administracions i actualització de la informació que disposem
- Redissenyar un model d’organització de la institució
- Gestió més eficient i eficaç
- Tràmits fàcils i clars, menys burocràcia: treballar models genèrics d’instància
c. Cultura organitzativa:
La cultura organitzativa són uns conjunts de valors, símbols i rituals compartits pels integrants d’una determinada empresa que descriu la manera com es fan les coses en una organització per solucionar problemes interns i les relacions amb els clients i proveïdors de l’entorn.
En aquest àmbit d’actuació cerquem:
- Compromís, exemplaritat i claredat
- Difusió i comunicació externa d’allò que fem
- Fer més entenedors els criteris d’accés als serveis
- Transparència
- Millorar la web
- Exercir lideratge comarcal
- Imparcialitat, equitat i honestedat
- RSC i Ètica corporativa
- Millorar la comunicació interna
- Participació dels treballadors
- Cohesió
d. Innovació:
La innovació consisteix en introduir novetat en quelcom. El terme innovació pot referir-se tant al resultat com a l’acció de crear aquest resultat. Pot consistir en canvis petits que augmenten les prestacions o capacitats (innovació incremental) o en canvis fonamentals (innovació radical). La innovació genera major productivitat i satisfacció de necessitats dels seus usuaris. És un element bàsic en el progrés econòmic i en la gestió empresarial.
En aquest àmbit d’actuació cerquem:
- Innovació a tot allò que fa la nostra organització
- Gestió electrònica d’expedients
- Millora de les eines tecnològiques
- Millora de l’administració electrònica
Persones usuàries:
- Consell Comarcal del Vallès Oriental
- Ciutadania del Vallès Oriental
- Ajuntaments de la comarca del Vallès Oriental