Representants del Consell Comarcal i de Correus busquen fórmules per millorar el servei a la comarca
- En una reunió mantinguda aquesta setmana s’ha tractat sobre les incidències que han fet arribar 23 ajuntaments.
Responsables del Consell Comarcal i de Correus van mantenir una reunió ahir per buscar solucions a les incidències detectades a diferents municipis de la comarca.
A la trobada, que es va fer de forma presencial a la seu de l’ens comarcal, hi van assistir el president del Consell Comarcal, Emilio Cordero, i el gerent Carles Fernández, i per part de Correus, el gerent de producció de l’Àrea Nord-est, Francisco Javier Berbel, i la gerent de productes i serveis de l’Àrea Nord-est, Ana Belén Rodríguez.
En el transcurs de la trobada es va fer un repàs de les incidències que els ajuntaments han fet arribar al Consell Comarcal i que abasten ja 22 municipis de la comarca.
Des de Correus s’ha explicat que, davant les notícies que van sortir als mitjans de comunicació es va fer “una profunda comprovació per verificar la situació de les Unitats operatives i oficines” i s’assegura que “en l’Àrea Nord-est (Catalunya i Andorra) com també al Vallès i la resta de la província de Barcelona en particular es compleixen amb escreix els paràmetres de qualitat”.
Tanmateix, els responsables de Correus han agafat el compromís que es comunicaran amb organitzacions empresarials i col·lectius més representatius de Catalunya per reiterar la seva disposició a atendre qualsevol incidència o consulta.
Així mateix també s’han compromès a què els caps de sector contactaran amb els ajuntaments afectats per concertar reunions presencials per tractar de més a prop qualsevol suggeriment. Aquestes reunions, segons han comunicat al Consell Comarcal, se sol·licitaran abans del 15 de setembre i esperen que es puguin portar a terme abans de final de mes.
Des del Consell Comarcal, a més, s’ha insistit en la necessitat que s’obri una tarda, un aspecte que els responsables de Correus s’han compromès a estudiar.
Les incidències recollides al servei al Vallès Oriental consisteixen bàsicament en retard, equivocacions i deficiències en el lliurament de notificacions administratives amb terminis per respondre caducats, alentiment en la tramesa de cartes amb justificant, equivocacions en els domicilis i retard en l’entrega, no substitució de les vacances ni les baixes, manca de personal, problemes derivats de l’eliminació de les bústies, i tancament d’oficines el cap de setmana i les tardes horaris reduïts la qual cosa provoca llargues cues.
Els municipis amb queixes en el servei o que demanen obertura en caps de setmana i les tardes són Aiguafreda, Bigues i Riells del Fai, Campins , Cànoves i Samalús, la Garriga, la Llagosta, Figaró-Montmany, les Franqueses del Vallès, Lliçà d’Amunt, Martorelles, Montmeló, Montornès del Vallès, Montseny, Parets del Vallès, Sant Celoni, Sant Feliu de Codines, Sant Fost de Campsentelles, Sant Pere de Vilamajor, Santa Maria de Martorelles, Santa Maria de Palautordera, Vallgorguina, Vallromanes i Vilanova del Vallès.