Servei d’assistència tècnica i assessorament en TIC

Objecte: Cooperar amb els ens locals mitjançant l'assessorament tècnic per a la millora de la prestació dels serveis públics en l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació.

Funcions:

  • Estudi de costos i telefonia i dades
    • Realitzar una auditoria, assessorament i acompanyament en referència a la telefonia i les noves tecnologies.
    • Estudi de costos de telefonia i dades
      • Anàlisi de la despesa en telefonia i dades
      • Assessorament en serveis de telefonia
      • Assessorament en servei de correu i Internet mòbil
      • Assessorament en servei de dades i ADSL
      • Inventari de les xarxes telefòniques
      • Simplificar i ordenar les línies de la facturació
      • Estudis de rendiment
    • Ús dels mòbils
  • Implantar l’administració electrònica
  • Assessorament, formació i implantació de les eines CAOC:
  • Relacions amb la ciutadania i empresa:
    • e-NOTUM: notificació electrònica
    • e-FACT: factura electrònica
    • e-TRAM: tràmits en línia
    • Representa: gestor de representacions
    • FUE Local: pera la tramitació d’activitats empresarials
  • Transparència i govern obert:
    • Transparència i SEU-e: adaptació a la Llei de Transparència
    • e-TAULER: tauler d’anuncis i edictes
  • Contractació:
    • PSCP: plataforma de Serveis de Contractació Pública
    • e-Licita: licitacions electròniques
    • e-Subhasta: subhasta electrònica
    • TEEC: tramitador d’expedients de contractació
    • Registre públics de contractes: registre de contractes
  • Identitat digital i signatura electrònica:
    • VÀLid: integrador de serveis d’identitat digital de Catalunya
    • Portasignatures: gestió de processos de signatura de documents
    • T-CAT: certificats digitals per a les administracions
    • ER- idCAT: entitat de registre idCAT
    • PSA: Plataforma de Signatura Avançada
    • Segell de temps: marca de temps fiable i segura
  • Acompanyament a la transformació digital
    • Seguretat (CESICAT): assessorament en la seguretat dels sistemes d’informació
    • E-SET: el mètode de treball per digitalitzar la gestió interna
  • Relació entre administracions
    • Via Oberta: intercanvi de dades entre administracions
    • EACAT Tràmits: tramitació interadministrativa
    • SIGNA: sala virtual de signatura de convenis i altres documents
  • Serveis Socials
    • HÈSTIA: gestió de serveis socials
  • Gestió documental
    • DESA’L: repositori d’expedients/documents en tràmit
    • iARXIU: preservació i arxiu electrònic
  • Registre
    • ERES: registre d’entrada i sortida
    • CÒPIA: còpies autèntiques
    • Registre unificat (MUX): registre integrat dels serveis AOC
  • Dades

Fer un inventari de tots aquells tractaments de dades. Preventivament, cal fer l’avaluació de l’impacte de la utilització de mitjans electrònics sobre la privacitat, prèviament a la implantació dels serveis, pel que fa a la tramitació del procediment electrònicament.

L’Administració recull moltes dades personals, perquè les necessita per complir les seves obligacions i donar els serveis que li demanen. Per evitar un ús arbitrari d’aquestes dades, s’estableix un conjunt d’obligacions regulades al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE i la Llei orgànica de protecció de dades de caràcter personal.

Algunes obligacions serien, a tall d’exemple: facilitar el dret d’informació; obtenir el consentiment, si escau; legitimar les cessions de dades, i implantar les mesures de seguretat.

  • Anàlisi d’inventari programari i maquinari
  • Creació d’un inventari exhaustiu d’ordinadors, electrònica de xarxa, dels equips d’impressió i dels seus consumibles -programari (software), maquinari (hardware), entre d’altres.
  • Creació de mapes del programari (software) instal·lat en els ordinadors.
  • Pautes adequació i actualització
  • Creació i manual de bones pràctiques
  • Gestió de compres Tic i millora d’estalvi (no inclou software a mida)
  • Compra segons requisits mínims inventari
  • Recepció i comprovar la compra
  • Anàlisi i gestió de parc d’impressores i digitalització.
  • Valorar amb quines eines milloraria el servei de impressió, escaneig, fax...
  • Formació al personal de tasques de perfil baix
  • Configurar el programari
  • Informàtica i sistemes
  • Mantenir i reparar tota la infraestructura d’equips informàtics, servidors, i infraestructures de virtualització.
  • Preparar els equips suport remot a traves d’Internet.
  • Comprar el material per a la reparació i manteniment.
  • Seguretat i xarxes
  • Implantar el servei del CESICAT per veure les deficiències del web municipal, i altres serveis prestats a traves d’internet i el posterior anàlisi.
  • Proposta i aplicació de mesures correctives en base als informes del CESICAT.
  • Establir protocols per salvaguardar les còpies de seguretat
  • Definició de polítiques de seguretat en tallafocs en base a grups d’usuaris o màquines, així com aplicació de polítiques de restricció a la xarxa pública i privada
  • Programació i instal·lació de commutadors (switch),  encaminadors (routers) i tallafocs (firewalls)
  • Interconnexió de seu amb altres edificis via VPN site a site (connector edificis)
  • Seguretat i xarxes
  • Assessorament jurídic del reglament de teletreball
  • VPN Client 2 Site (Treballador <-> Organització)
  • Prestar assistència en l’àmbit de l’administració electrònica:
  • Cedir una instància d’ús del programa de gestió d’expedients i gestió documental, d’ara endavant PROGRAMA, a l’ens que ho sol·liciti.
  • Disposar del hòsting que permeti l’allotjament del PROGRAMA i emmagatzemar la informació que es generi mitjançant aquest.
  • Ocupar-se del manteniment del PROGRAMA que inclou, la disponibilitat del sistema, el rendiment i els canvis de versió.
  • Assumir la direcció d’implementació del PROGRAMA, que inclou les funcions següents:
  1. Gestionar i supervisar el projecte de desplegament del PROGRAMA.
  2. Gestionar la configuració i parametrització del sistema.
  3. Prestar suport en els processos de canvi organitzatiu i gestió del canvi originats per la implementació del PROGRAMA.
  4. Prestar suport pel que fa a la gestió d’incidències en relació amb l’ús de documents electrònics.
  5. Assumir la direcció i supervisió de la resta de perfils associats al servei.
  • Posar a disposició del ens que ho sol·liciti un equip d’implementació del PROGRAMA integrat per professionals amb competències jurídiques, arxivístiques i en tecnologies de la informació i de la comunicació, que amb la col·laboració del personal del ens sol·licitant, desenvolupi les funcions següents:
  1. Acompanyar i donar suport durant la implementació del PROGRAMA.
  2. Assessorar sobre els canvis organitzatius derivats de la implementació del PROGRAMA, entre d’altres, la metodologia de treball del registre, l’atenció a ajuntaments i ciutadans i l’arxiu.
  3. Assessorar sobre com simplificar els processos i explotar les funcionalitats que ofereix el PROGRAMA, definir les tipologies d’expedients i procediments electrònics.
  4. Identificar, dissenyar, sistematitzar, parametritzar i configurar un catàleg de tràmits electrònics.
  5. Gestionar els usuaris del PROGRAMA.
  6. Assessorar en relació amb els canvis normatius que afectin a l’expedient electrònic.
  7. Organitzar sessions formatives i informatives adreçades al personal del ens per a la implementació del PROGRAMA.
  • Un cop implementat el PROGRAMA, oferir un servei de suport en relació amb les incidències i els dubtes derivats de la utilització del PROGRAMA.

L’activitat d’assistència es durà a terme indistintament des de les dependències del Consell Comarcal o presencialment des de les dependències del ens sol·licitant.

Usuaris:

Personal dels ens locals de la comarca.

Darrera actualització: 15.04.2020 | 14:53