Servei d’assistència tècnica i assessorament en TIC
Objecte: Cooperar amb els ens locals mitjançant l'assessorament tècnic per a la millora de la prestació dels serveis públics en l’ús de les tecnologies de la informació i comunicació.
Funcions:
- Estudi de costos i telefonia i dades
- Realitzar una auditoria, assessorament i acompanyament en referència a la telefonia i les noves tecnologies.
- Estudi de costos de telefonia i dades
- Anàlisi de la despesa en telefonia i dades
- Assessorament en serveis de telefonia
- Assessorament en servei de correu i Internet mòbil
- Assessorament en servei de dades i ADSL
- Inventari de les xarxes telefòniques
- Simplificar i ordenar les línies de la facturació
- Estudis de rendiment
- Ús dels mòbils
- Implantar l’administració electrònica
- Assessorament, formació i implantació de les eines CAOC:
- Relacions amb la ciutadania i empresa:
- e-NOTUM: notificació electrònica
- e-FACT: factura electrònica
- e-TRAM: tràmits en línia
- Representa: gestor de representacions
- FUE Local: pera la tramitació d’activitats empresarials
- Transparència i govern obert:
- Transparència i SEU-e: adaptació a la Llei de Transparència
- e-TAULER: tauler d’anuncis i edictes
- Contractació:
- PSCP: plataforma de Serveis de Contractació Pública
- e-Licita: licitacions electròniques
- e-Subhasta: subhasta electrònica
- TEEC: tramitador d’expedients de contractació
- Registre públics de contractes: registre de contractes
- Identitat digital i signatura electrònica:
- VÀLid: integrador de serveis d’identitat digital de Catalunya
- Portasignatures: gestió de processos de signatura de documents
- T-CAT: certificats digitals per a les administracions
- ER- idCAT: entitat de registre idCAT
- PSA: Plataforma de Signatura Avançada
- Segell de temps: marca de temps fiable i segura
- Acompanyament a la transformació digital
- Seguretat (CESICAT): assessorament en la seguretat dels sistemes d’informació
- E-SET: el mètode de treball per digitalitzar la gestió interna
- Relació entre administracions
- Via Oberta: intercanvi de dades entre administracions
- EACAT Tràmits: tramitació interadministrativa
- SIGNA: sala virtual de signatura de convenis i altres documents
- Serveis Socials
- HÈSTIA: gestió de serveis socials
- Gestió documental
- DESA’L: repositori d’expedients/documents en tràmit
- iARXIU: preservació i arxiu electrònic
- Registre
- ERES: registre d’entrada i sortida
- CÒPIA: còpies autèntiques
- Registre unificat (MUX): registre integrat dels serveis AOC
- Dades
Fer un inventari de tots aquells tractaments de dades. Preventivament, cal fer l’avaluació de l’impacte de la utilització de mitjans electrònics sobre la privacitat, prèviament a la implantació dels serveis, pel que fa a la tramitació del procediment electrònicament.
L’Administració recull moltes dades personals, perquè les necessita per complir les seves obligacions i donar els serveis que li demanen. Per evitar un ús arbitrari d’aquestes dades, s’estableix un conjunt d’obligacions regulades al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE i la Llei orgànica de protecció de dades de caràcter personal.
Algunes obligacions serien, a tall d’exemple: facilitar el dret d’informació; obtenir el consentiment, si escau; legitimar les cessions de dades, i implantar les mesures de seguretat.
- Anàlisi d’inventari programari i maquinari
- Creació d’un inventari exhaustiu d’ordinadors, electrònica de xarxa, dels equips d’impressió i dels seus consumibles -programari (software), maquinari (hardware), entre d’altres.
- Creació de mapes del programari (software) instal·lat en els ordinadors.
- Pautes adequació i actualització
- Creació i manual de bones pràctiques
- Gestió de compres Tic i millora d’estalvi (no inclou software a mida)
- Compra segons requisits mínims inventari
- Recepció i comprovar la compra
- Anàlisi i gestió de parc d’impressores i digitalització.
- Valorar amb quines eines milloraria el servei de impressió, escaneig, fax...
- Formació al personal de tasques de perfil baix
- Configurar el programari
- Informàtica i sistemes
- Mantenir i reparar tota la infraestructura d’equips informàtics, servidors, i infraestructures de virtualització.
- Preparar els equips suport remot a traves d’Internet.
- Comprar el material per a la reparació i manteniment.
- Seguretat i xarxes
- Implantar el servei del CESICAT per veure les deficiències del web municipal, i altres serveis prestats a traves d’internet i el posterior anàlisi.
- Proposta i aplicació de mesures correctives en base als informes del CESICAT.
- Establir protocols per salvaguardar les còpies de seguretat
- Definició de polítiques de seguretat en tallafocs en base a grups d’usuaris o màquines, així com aplicació de polítiques de restricció a la xarxa pública i privada
- Programació i instal·lació de commutadors (switch), encaminadors (routers) i tallafocs (firewalls)
- Interconnexió de seu amb altres edificis via VPN site a site (connector edificis)
- Seguretat i xarxes
- Assessorament jurídic del reglament de teletreball
- VPN Client 2 Site (Treballador <-> Organització)
- Prestar assistència en l’àmbit de l’administració electrònica:
- Cedir una instància d’ús del programa de gestió d’expedients i gestió documental, d’ara endavant PROGRAMA, a l’ens que ho sol·liciti.
- Disposar del hòsting que permeti l’allotjament del PROGRAMA i emmagatzemar la informació que es generi mitjançant aquest.
- Ocupar-se del manteniment del PROGRAMA que inclou, la disponibilitat del sistema, el rendiment i els canvis de versió.
- Assumir la direcció d’implementació del PROGRAMA, que inclou les funcions següents:
- Gestionar i supervisar el projecte de desplegament del PROGRAMA.
- Gestionar la configuració i parametrització del sistema.
- Prestar suport en els processos de canvi organitzatiu i gestió del canvi originats per la implementació del PROGRAMA.
- Prestar suport pel que fa a la gestió d’incidències en relació amb l’ús de documents electrònics.
- Assumir la direcció i supervisió de la resta de perfils associats al servei.
- Posar a disposició del ens que ho sol·liciti un equip d’implementació del PROGRAMA integrat per professionals amb competències jurídiques, arxivístiques i en tecnologies de la informació i de la comunicació, que amb la col·laboració del personal del ens sol·licitant, desenvolupi les funcions següents:
- Acompanyar i donar suport durant la implementació del PROGRAMA.
- Assessorar sobre els canvis organitzatius derivats de la implementació del PROGRAMA, entre d’altres, la metodologia de treball del registre, l’atenció a ajuntaments i ciutadans i l’arxiu.
- Assessorar sobre com simplificar els processos i explotar les funcionalitats que ofereix el PROGRAMA, definir les tipologies d’expedients i procediments electrònics.
- Identificar, dissenyar, sistematitzar, parametritzar i configurar un catàleg de tràmits electrònics.
- Gestionar els usuaris del PROGRAMA.
- Assessorar en relació amb els canvis normatius que afectin a l’expedient electrònic.
- Organitzar sessions formatives i informatives adreçades al personal del ens per a la implementació del PROGRAMA.
- Un cop implementat el PROGRAMA, oferir un servei de suport en relació amb les incidències i els dubtes derivats de la utilització del PROGRAMA.
L’activitat d’assistència es durà a terme indistintament des de les dependències del Consell Comarcal o presencialment des de les dependències del ens sol·licitant.
Usuaris:
Personal dels ens locals de la comarca.