El Vallès Oriental serà present a FITUR 2026
El Servei de Turisme del Consell Comarcal participa a la 46a Fira Internacional de Turisme FITUR, un dels esdeveniments més destacats del sector turístic mundial que enguany se celebra del 21 al 25 de gener a IFEMA MADRID.
El Vallès Oriental es trobarà representat sota la marca Costa Barcelona. El president del Consell Comarcal, Emilio Cordero, juntament amb el conseller de Turisme, Àlex Valiente i el gerent Carles Fernández, hi seran presents per representar el Vallès Oriental i ja tenen en agenda diverses reunions i presentacions per fomentar projectes estratègics vinculats al territori.
El conseller de turisme, Àlex Valiente, posa en relleu la importància que el Vallès Oriental estigui present a la fira i explica que “aquesta presència té com a objectiu donar a conèixer els atractius turístics de la comarca, establir sinèrgies amb professionals del sector i conèixer novetats i tendències”.
L’any 2026 te un marcat accent cultural i esportiu degut a esdeveniments com el Grand Départ del Tour de France, que transcórre per part de la comarca i celebracions com l’Any Gaudí o Barcelona capital de l’arquitectura.
La cultura i l’esport són dues de les línies que des de fa temps es treballen des del Vallès Oriental. Per un costat, amb el Pla Estratègic de Cicloturisme del Vallès Oriental i la Ruta Gravel del Vallès Oriental, una aposta pel turisme sostenible i esportiu. Per l’altre costat, amb la guia “El Vallès Oriental al teu Ritme”, que ofereix 12 rutes per la comarca que es poden fer de forma pausada, fomentant la filosofia del slowtourism, i que permeten descobrir la gran riquesa arquitectònica que existeix.
46a Fira Internacional de Turisme
Les xifres d’aquesta nova edició de la fira es resumeixen en 9 pavellons, 10.000 empreses representades de 161 països, dels quals 111 amb representació oficial i 967 expositors titulars.
FITUR 2026 vol connectar la indústria turística amb altres activitats i abordar els reptes que actualment te el sector turístic a través de les diferents seccions que es pot trobar a la fira. Aquestes són: FITUR 4all; FITUR Cruises; FITUR Experience; FITUR Know-How & Export; FITUR LGTB+; FITUR Lingua; FITUR Screen; FITUR Sports; FITUR Talent; FITUR TechY; FITUR Woman; y Observatorio de Sostenibilidad, FITURNEXT.
Aquesta acció del Consell Comarcal contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) 8 “Treball digne i creixement econòmic, 10 “Reducció de les desigualtats” i 11 “Ciutats i comunitats sostenibles”. El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.