Més de 200 persones visiten les explotacions del Vallès Oriental durant una edició de Benvinguts a Pagès marcada per les alertes meteorològiques

Dimarts, 6 d’octubre de 2026

Les visites de dissabte a la tarda i tota la jornada de diumenge es van veure afectades pels avisos de tempestes i de situació meteorològica de perill.

L'11a edició de Benvinguts a Pagès La Festa, celebrada aquest passat cap de setmana, ha estat marcada per les alertes meteorològiques que van obligar a suspendre part de les activitats previstes en diverses comarques catalanes, entre elles el Vallès Oriental.

A la comarca, l'activitat està coordinada pel Consell Comarcal, que dona suport a les explotacions participants i actua com a interlocutor de la iniciativa al territori.

Malgrat les restriccions derivades del temps, 216 persones van poder participar en les visites organitzades expressament per aquesta data a tres explotacions de la comarca durant la jornada de dissabte. Les explotacions participants van mantenir l'activitat durant el matí, mentre que les previsions meteorològiques van obligar a modificar la programació prevista per a la tarda. Masia Can Sunyer i Can Gual Agroturisme són allotjaments que funcionen al llarg de l’any.

La participació es va distribuir entre Can Terrades, de Sant Celoni, que va rebre 96 visitants; Mels de Can Monràs Nou, de Santa Eulàlia de Ronçana, amb 90 visitants; i Mels dels Erms, de Sant Pere de Vilamajor, amb 30 visitants.

A la tarda de dissabte, només Mels de Can Monràs Nou va mantenir part de les activitats programades, tot i que va haver d'anul·lar les visites previstes a les sis de la tarda. La resta d'explotacions van suspendre l'activitat en aquest tram de la jornada.

La situació meteorològica va obligar finalment a cancel·lar tota la programació prevista per a diumenge arran dels avisos d'alerta activats. Davant aquesta situació, alguns dels productors i productores participants han començat a oferir alternatives a les persones que havien fet reserva, ja sigui reprogramant les visites en una altra data o retornant l'import abonat en els casos que correspon.

Benvinguts a Pagès La Festa és una iniciativa impulsada per la Generalitat de Catalunya amb la col·laboració dels consells comarcals, consorcis i oficines de turisme que obre les portes d'explotacions agroalimentàries d'arreu del país per donar a conèixer la feina de la pagesia, apropar la ciutadania a l'origen dels aliments i fomentar el consum de productes locals i de proximitat.

Tot i les limitacions provocades per les condicions meteorològiques, les explotacions participants al Vallès Oriental han pogut rebre més de dos centenars de visitants, que han tingut l'oportunitat de conèixer de prop projectes vinculats a l'apicultura, la producció agrària i la ramaderia del territori.

A més,  des de 2021, el projecte també disposa de l’opció Benvinguts a Pagès Tot l’Any, que ofereix visites guiades i experiències de pagament durant tot l’any.  

Aquesta acció del Consell Comarcal contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball decent i creixement econòmic", 11 "Ciutats i comunitats sostenibles", 12 "Producció i consum responsable" i 17 "Aliança pels objectius". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.

Darrera actualització: 6.10.2026 | 14:52