Satisfacció del Consell Comarcal i el sector turístic de la comarca davant les dades d’ocupació de la Setmana Santa 2022

Dijous, 21 d’abril de 2022
  • Les xifres d’ocupació recorden dades d’abans de la pandèmia.

La Setmana Santa ha fet remuntar les dades d’ocupació al sector turístic de la comarca. L’augment de turistes que s’ha vist arreu del país en aquesta Setmana Santa no ha estat menys per al Vallès Oriental. El Sector turístic, que ha estat un dels més afectats per la pandèmia degut a les restriccions de mobilitat que hem viscut arreu del món, comença a remuntar. “Tal i com ens avançaven les dades de l’últim trimestre del 2021, havíem de ser optimistes davant de la revifada del sector. En aquesta campanya de Setmana Santa es confirma aquest optimisme”, segons paraules del conseller de Turisme del Consell Comarcal, Àlex Valiente.

El sector celebra la tornada de turistes, no només de proximitat que segueixen i seguiran tenint una gran importància, sinó també dels europeus i americans que aprofiten allò que anomenen vacances de primavera, per acostar-se al territori tan variat en recursos, activitats i allotjaments.

L’Associació de Càmpings de Barcelona, l’Associació d’Hotels del Vallès Oriental, l’Associació d’Empresaris turístics del Montseny, l’Associació de Turisme Rural del Vallès Oriental i els Habitatges d’Ús Turístic de la comarca han fet arribar al Servei de Turisme del Consell Comarcal les dades d’ocupació que han registrat aquests dies de Pasqua, xifres que recorden dades del 2019.

Els càmpings de la comarca han registrat percentatges d’entre el 70 i 80 % d’ocupació arribant a assolir el 100% durant els últims dies festius de la Setmana Santa. També ens parlen d’un gran percentatge de turisme estranger més elevat que en els últims mesos, amb una presència important d’alemanys.

L’Associació d’hotels del Vallès Oriental assenyala que han tornat els estrangers europeus que encara costava rebre al territori i informa de les dades des de l’11 fins al 18 d’abril degut a la presència de clients atrets pel Circuit Barcelona Catalunya i els entrenaments de F2 i F3.

  • Els hotels propers al Circuit han tingut clients de F2 i F3 entre l’11 i el 16 d’abril.  També han rebut turistes familiars i han assolit una ocupació al voltant del 85% entre l’11 i el 16 d’abril. Diumenge 17 i dilluns 18 han baixat al 40%
  • Per als hotels més apartats del Circuit els dies festius de la Setmana Santa han estat entre el dijous 14 i el diumenge 17 amb una ocupació mitjana del 80%.
  • L’estada mitjana ha estat de 2-3 nits.
  • La despesa ha estat més elevada que al 2019, en part degut a una major despesa dels turistes, però també a conseqüència de la pujada de preus degut al cost en productes i manteniment.
  • Nacionalitats:   45% catalans/es,  25% Espanya, 15% francesos, 10% anglesos (pel Circuit), 5% resta de Europa.

Pel què fa a l’Associació d’Empresaris Turístics del Montseny, on hi ha allotjaments rurals i hotels petits, també parlen d’una Setmana Santa molt bona:

  • Molts allotjaments rurals i hotels petits han tingut el 100% d’ocupació. D’altres han rondat entre el 80 i 90%.
  • Pel que fa als càmpings, l’ocupació mitjana ha estat d’entre 75% i 80%, per l’alt nombre de places que tenen.

Els allotjaments de turisme rural, com la resta, han obtingut les millors dades durant els últims dies de Setmana Santa, entre divendres i dilluns.

  • Es pot parlar d’una mitja global d’ocupació del 80 %, on en alguns casos han obtingut un 100% i altres han quedat a mitges degut a anul·lacions.

La resta d’allotjaments que hi ha a la comarca, com ara els habitatges d’ús turístic o els apart-hotels, menys presents al territori, però amb un pes creixent, també han assolit dades positives i amb la presència de nacionalitats variades

  • Ocupació entre el 60 i el 80%.
  • Presència de turistes de tot tipus: turisme familiar, de descans i benestar, negocis, visites a familiars.
  • Amb nacionalitats variades: nacionals, francesos, resta d’Europa i inclús Estats Units.

Els canals pels quals reserven allotjaments al nostre territori són plataformes on-line i xarxes socials en la seva majoria, però segueixen arribant per recomanació de familiars i en alguns casos hi ha repetidors/es que han volgut tornar a gaudir d’una estada al Vallès Oriental.

El conseller de Turisme ja posa la mirada en la propera campanya: “l’aposta ha de ser ferma i hem de doblar aquests esforços de col·laboració mirant ja cap a la campanya turística més important, que és la estiuenca. Aquí tot el Turisme se la juga molt, però si mirem cap al nostre territori hem de consolidar aquestes expectatives cap a un sector generador de llocs de feina i molt important per tot el Vallès Oriental”.

Darrera actualització: 22.04.2022 | 12:40