Servei de Millora i Estratègia Corporativa (SMEC)

Objecte: Definir, dissenyar i implementar aquelles Polítiques Públiques que permetin donar resposta a tot allò que els ciutadans ens reclamen en aquests moments de canvis i que encaixa amb la nostra estratègia plasmada al Programa d’Actuació Comarcal (PAC). Per dur a terme aquesta estratègia incorporarem elements de qualitat i innovació a la metodologia de treball.

Funcions:

Dur a terme les línies següents:

  1. Polítiques Públiques:

Entenem per Política Pública la suma d’activitats dels governs, bé a través d’una actuació directa, bé a través d’agents, en la mesura que tingui influència en la vida dels ciutadans.

En aquest àmbit d’actuació cerquem:

  • La nostra finalitat principal és el Valor Públic
  • Detecció i adaptació a les necessitats dels ciutadans
  • Estimular il·lusions i anhels dels ciutadans
  • Garantir els serveis
  • Situar l’atenció al ciutadà com una prioritat en el treball
  • Protecció dels més febles
  • No deixar de banda el medi ambient
  • Millorar la qualitat de vida i modernitzar el nostre territori
  • Garantir els serveis
  • Control i seguiment
  • Transparència i avaluació de les Polítiques Públiques
  • Compartir coneixement i treballar transversalment
  • Dotar a l’administració del personal necessari

 

  1. Qualitat i la Millora Institucional:

Les actuacions de millora de les administracions públiques se centren prioritàriament en tres àmbits, simultàniament:

  • L’eficiència dels processos
  • La interacció amb les persones usuàries dels serveis, que comporta un reforçament  dels valors de transparència, participació i accessibilitat.
  • La millora contínua i innovació

En aquest àmbit d’actuació cerquem:

  • Administració de qualitat
  • Acompanyament i assessorament: bon tracte
  • Empatia i proximitat amb els ciutadans
  • Agilitat en la millora
  • Accessibilitat en sentit ampli
  • Millorar l’atenció al ciutadà
  • Millora dels espais
  • Coordinació entre administracions i actualització de la informació que disposem
  • Redissenyar un model d’organització de la institució
  • Gestió més eficient i eficaç
  • Tràmits fàcils i clars, menys burocràcia: treballar models genèrics d’instància
  1. Cultura Organitzativa:

La cultura organitzativa són uns conjunts de valors, símbols i rituals compartits pels integrants d’una determinada empresa que descriu la manera com es fan les coses en una organització per solucionar problemes interns i les relacions amb els clients i proveïdors de l’entorn.

En aquest àmbit d’actuació cerquem:

  • Compromís, exemplaritat i claredat
  • Difusió i comunicació externa d’allò que fem
  • Fer més entenedors els criteris d’accés als serveis
  • Transparència
  • Millorar la web
  • Exercir lideratge comarcal
  • Imparcialitat, equitat i honestedat
  • RSC i Ètica corporativa
  • Millorar la comunicació interna
  • Participació dels treballadors
  • Cohesió
  1. Innovació:

La innovació consisteix en introduir novetat en quelcom. El terme innovació pot referir-se tant al resultat com a l’acció de crear aquest resultat. Pot consistir en canvis petits que augmenten les prestacions o capacitats (innovació incremental) o en canvis fonamentals (innovació radical). La innovació genera major productivitat i satisfacció de necessitats dels seus usuaris. És un element bàsic en el progrés econòmic i en la gestió empresarial.

En aquest àmbit d’actuació cerquem:

  • Innovació a tot allò que fa la nostra organització
  • Gestió electrònica d’expedients
  • Millora de les eines tecnològiques
  • Millora de l’administració electrònica

Usuaris:

  • Consell Comarcal del Vallès Oriental
  • Ciutadans del Vallès Oriental
  • Ajuntaments de la comarca del Vallès Oriental
Darrera actualització: 15.04.2020 | 15:53