Ponència comarcal d'avaluació ambiental (PCAA)
Aquest servei del Consell Comarcal contribueix a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 11 "Ciutats i comunitats sostenibles. El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.
Conseller de l’Àrea:
Cap de l’Àrea:
Jaume Viure i Ribas
Persona de contacte:
Georgina Permanyer Moré
Objecte:
Garantir el compliment de la normativa vigent en matèria d’intervenció administrativa ambiental sobre les activitats.
Funcions:
- Informar sobre les sol·licituds de llicència ambiental, modificacions d'activitats, actuacions de control i revisions de llicència en relació amb les activitats de les quals la competència d’avaluació correspon al Consell Comarcal, d’acord amb la normativa reguladora de la intervenció ambiental sobre activitats, i avaluar-les.
- Exercir les competències municipals d’avaluació, control i inspecció de les activitats de les quals la competència d’avaluació és municipal, en el cas que els ajuntaments corresponents haguessin encarregat aquestes actuacions al Consell Comarcal, d’acord amb el que estableix la normativa de règim local.
- Respondre consultes sobre la classificació i tramitació d'activitats d’acord amb la normativa reguladora de la intervenció ambiental sobre activitats.
Persones usuàries:
- Els municipis de la comarca del Vallès Oriental amb menys de 50.000 habitants que no tinguin constituït l’òrgan ambiental propi.