Aquest dimecres se celebra el Ple ordinari de març
El proper dimecres, 25 de març, a les 19 h, se celebra Ple ordinari del Consell Comarcal, a la seu del Consorci Besós Tordera. Es podrà seguir en directe pel nostre canal de youtube.
Aquest és l'ordre del dia de la sessió:
I. PART RESOLUTIVA DE LA SESSIÓ
1. Aprovar l'acta de la sessió ordinària de 18 de febrer de 2026.
ÀREA D'EDUCACIÓ
2. Ratificar la justificació econòmica del curs escolar 2024/2025 de la delegació de competències en matèria d’educació efectuada per la Generalitat de Catalunya.
3. Aprovar el contingut i la signatura del conveni per a la prestació del servei de casal d’estiu adreçat a infants i joves escolaritzats al Centre d’Educació Especial Montserrat Montero amb discapacitat intel·lectual per a l'any 2026 amb diversos ajuntaments.
4. Aprovar el contingut i la signatura del conveni per a la prestació del servei de casal d’estiu adreçat a infants i joves amb discapacitat intel·lectual escolaritzats a l’Escola d’Educació Especial Can Vila per a l’any 2026 amb diversos ajuntaments.
ÀREA DE JOVENTUT
5. Aprovar la justificació econòmica de les fitxes 41, 42 i 43 del contracte programa 2022-2025 per a la coordinació, la cooperació i la col·laboració entre el Departament de Drets Socials i Consell Comarcal del Vallès Oriental en matèria de serveis socials i altres programes relatius al benestar social.
ÀREA D'HABITATGE
6. Prendre coneixement de l’acord de l’Ajuntament de Sant Celoni d'extinció del conveni de col·laboració per la prestació d’assistència tècnica en matèria d'habitatge i donar de baixa l’import corresponent.
7. Ratificar les justificacions del conveni de col·laboració i d’encàrrec de gestió relatiu a l’oficina comarcal d’habitatge i del conveni relatiu al Programa de mediació per al lloguer social d’habitatge entre el Consell Comarcal del Vallès Oriental i l’Agència de l’Habitatge.
8. Aprovar el contingut i la signatura d'un conveni de col·laboració en matèria d’habitatge amb l’Ajuntament de Montmeló.
9. Aprovar el contingut i la signatura d'un conveni de col·laboració en matèria d’habitatge amb l’Ajuntament de la Roca del Vallès.
ÀREA D'HISENDA
10. Aprovar el reconeixement extrajudicial. (X2026002086)
11. Ratificar el Decret de Presidència 2026PRES000145, de 13 de març, d’aprovació del Pla pressupostari a mig termini 2027-2029.
ÀREA DE PERSONES I VALORS
12. Resoldre la sol·licitud d’una compatibilitat d’un segon lloc de treball.
13. Aprovar el I Pla intern de formació del Consell Comarcal del Vallès Oriental.
II. PART DE SEGUIMENT I CONTROL
1. Donar compte dels decrets de Presidència del 2026PRES000068, de 13 de febrer, al 2026PRES000154, de 18 de març.
2. Donar compte dels decrets de Gerència del 2026GER000202, de 13 de febrer, al 2026GER000380, de 18 de març.
ÀREA DE PERSONES I VALORS
3. Donar compte de la sentència 3712/2025, de 19 de novembre, sobre el recurs d’apel·lació 650/2024-J.
14. Precs i preguntes.
Aquesta acció del Consell Comarcal contribueix a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 16 "Pau, justícia i institucions sòlides". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.

