Aprovades les bases i convocatòria dels premis Lismivo 2024

Dilluns, 28 de juliol de 2025

El premi té com a objectiu reconèixer i valorar públicament la tasca social d’empreses per la integració laboral de les persones amb discapacitat i la responsabilitat social corporativa durant l’any 2024.

El darrer Ple del Consell Comarcal va aprovar les bases i la convocatòria de la IX edició dels Premis Lismivo. El premi distingeix les empreses ordinàries amb centre de treball a la comarca del Vallès Oriental que garanteixin el dret a la igualtat d’oportunitats i de tracte de les persones amb discapacitat a través de l’accés a l’ocupació. També s’inclouen criteris de responsabilitat social corporativa.

Es tenen en compte els següents criteris:

  • Reserva de llocs de treball per a persones amb discapacitat,
  • Percentatge de discapacitat de les persones contractades.
  • Aplicació de mesures alternatives a la quota de reserva.
  • Contractes de treball amb dones amb discapacitat
  • Número de contractes de persones amb discapacitat
  • Número de contractes de treball de 4 anys amb persones amb discapacitat
  • Adquirir productes o serveis a centres especials de treball o que col·laboren amb entitats per a la inclusió laboral de les persones amb discapacitat.
  • Tipus de contractes (a temps complert indefinits, a temps complerts temporals, a temps parcial indefinits, a temps parcial temporals)

 

Poden ser beneficiàries d’aquest premi, exclusivament, les societats de capital o les cooperatives amb centre de treball a la comarca del Vallès Oriental i amb contractes de treball de persones amb discapacitat en l’esmentat centre de treball. No poden ser beneficiàries d’aquest premi les empreses que siguin centres especials de treball (CET) ni empreses d’inserció laboral.

El premi consisteix en una Dona d'Aigua elaborat pel Taller Alborada i publireportatges a la premsa comarcal.

Les candidatures es podran presentar en el termini de 15 dies hàbils des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, prevista per al 22 de setembre (per tant, el termini seria del 23 de setembre al 13 d’octubre, sempre que s’hagin publicat al BOPB segons aquesta previsió).

Les empreses guanyadores del premi de les edicions anteriors han estat Dara Pharma (1a edició), Fundació Hospital Asil de Granollers (2a edició), Arkema Química (3a edició), Dara Pharma i Xócala (4a edició), TI Group Automotive Systems (5a edició), Adidas España (6a edició), Fraikin (7a edició) i Coca-Cola Europacífic Partners.

Aquesta iniciativa és una de les actuacions de la Xarxa Lismivo amb la intenció de reconèixer i valorar públicament la tasca social de les empreses que aposten per la integració laboral de les persones amb diversitat funcional i la responsabilitat social corporativa.

 

 

Gráfico, Gráfico de proyección solar

Descripción generada automáticamente Un dibujo de una persona

Descripción generada automáticamente con confianza media

Aquesta acció del Consell Comarcal contribueix a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10 "Reducció de les desigualtats". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.

Darrera actualització: 28.07.2025 | 10:53