L’atur registra al maig un nou descens destacat al Vallès Oriental
La comarca redueix en 370 persones la xifra d’atur i se situa en 16.542 persones desocupades, amb una taxa provisional del 7,61%.
El mes de maig de 2026 ha tancat amb una nova reducció de l’atur al Vallès Oriental, segons les dades corresponents a l’avanç elaborat per l’Observatori-Centre d’Estudis del Consell Comarcal. En concret, la comarca ha registrat 370 persones menys en situació de desocupació respecte al mes d’abril, fet que representa un descens del 2,9%, molt similar al del mes anterior (3%).
Es tracta d’una baixada especialment rellevant, ja que reforça la tendència sostinguda de disminució de l’atur que s’ha anat observant en els darrers mesos. Tot i que el maig acostuma a ser un mes favorable per a la reducció de l’atur, la caiguda d’enguany és superior a la registrada el mateix mes de l’any passat (1,6%).
La taxa provisional d’atur a la comarca es situa en el 7,61%.
Amb aquestes dades, el Vallès Oriental se situa en nivells d’atur similars als de l’any 2008 i segueix la tendència general de descens que també es registra al conjunt de Catalunya.
Descens generalitzat al territori
Pel que fa a la distribució territorial, l’atur s’ha reduït a 30 municipis de la comarca i ha augmentat lleugerament en 7 municipis, la meitat dels quals situats a l’àmbit del Baix Montseny.
Entre els municipis amb un descens més destacat hi ha Granollers (-80 persones), Mollet del Vallès (-54) i Parets del Vallès (-29). En canvi, els increments més puntuals es concentren en municipis com Fogars de Montclús o la Llagosta (+3 persones) o Lliçà de Vall (+4). A Figaró-Montmany no s’ha registrat cap variació.
Important reducció interanual
En termes interanuals, la desocupació continua disminuint de manera significativa. En comparació amb el maig de 2025, l’atur s’ha reduït un 6,43%, amb 1.137 persones menys en situació d’atur.
Aquest descens s’ha produït a 27 municipis de la comarca, amb reduccions especialment destacades a Mollet del Vallès (-228 persones) i Granollers (-180). Els increments d’atur són molt puntuals i es concentren majoritàriament en municipis petits, com Campins (+3), Fogars de Montclús (+8) o l’Ametlla del Vallès (+6), municipis que demogràficament son receptors de població. També destaca el cas de la Llagosta (+22 persones respecte a l’any anterior).
Context català
Al conjunt de Catalunya, el mes de maig s’ha tancat amb 307.627 persones aturades, el nivell més baix des de maig de 2008. En relació amb el mes d’abril, l’atur ha disminuït un 2,2% (6.900 persones menys).
Tot i que aquest descens és inferior als registrats abans de la darrera reforma laboral, és la baixada més intensa en un mes de maig des de 2022.
Aquesta acció del Consell Comarcal contribueix a l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 8 "Treball digne i creixement econòmic". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.