El Consell Comarcal commemora el Dia Internacional de l'Alliberament i Orgull LGBTI
El Consell Comarcal s'adhereix al manifest emès per la Diputació de Barcelona, així com a la Declaració Institucional del Departament d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya i a totes les accions organitzades al llarg del territori, celebrant i reivindicant el dia 28 de juny del 2026, Dia de l'Alliberament i Orgull LGBTI+.
El 28 de juny, Dia Internacional per l’Alliberament LGBTI+, és una data imprescindible per reivindicar els drets, la dignitat i la igualtat de totes les persones, independentment de la seva orientació sexual, identitat o expressió de gènere, o característiques sexuals.
Sota el lema «Orgull lgbti+ avui, drets cada dia», es vol recordar que la defensa dels drets de les persones LGBTI+ no es limita a una jornada concreta, sinó que requereix un compromís continuat per construir una societat més justa, diversa i lliure de discriminacions.
El Consell Comarcal se suma al Manifest de la Generalitat de Catalunya i a la Declaració institucional de la Diputació de Barcelona per commemorar aquesta per alçar la veu per recordar que la defensa dels drets LGBTI+ no és una qüestió d'un sol dia. Perquè l'orgull es fa visible avui, però els drets es defensen i es construeixen cada dia.
En aquesta línia, s'ha preparat un mapa amb els actes que s'han organitzat des dels ens locals de cada municipi de la comarca.
D'altra banda, es vol recordar que el Consell Comarcal compta amb el Servei d'Atenció Integral (SAI) LGBTI+. El seu objectiu és prevenir i erradicar l'odi LGBTI+, a banda de donar resposta a les situacions de discriminació que hagin patit, pateixen o siguin susceptibles de patir qualsevol persona per ser LGBTI+.
És de caràcter gratuït i proper, és a dir, s'ofereix un espai obert a tota la població que respecta la confidencialitat.


Aquest servei del Consell Comarcal contribueix a l'Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10 "Reducció de les desigualtats". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.