L’Oficina comarcal de Consum va tramitar l’any passat 2.666 expedients

Divendres, 18 de juliol de 2025

Els serveis d’electricitat, gas, telecomunicacions i aigua continuen sent els àmbits amb més reclamacions.

L’Oficina de Consum del Consell Comarcal va gestionar l’any 2024 2.666 expedients. Això representa un increment del 17% respecte 2023.

Els subministraments bàsics continuen concentrant el gruix dels expedients, amb un 20,27%, dels quals el servei d’electricitat representa el 70,78%, seguit del gas (14,21%) i aigua (6,17%).

Les consultes referides a serveis de telecomunicacions continuen tenint un pes important en el conjunt, amb un 8,97%.

En general, destaca l’increment de les reclamacions (1.140), amb un augment respecte l’any anterior del 36%, l’augment en un 53,4% de les consultes (867) i l’important increment de les queixes, que es multiplica per 5 (han passat de 10 a 55).

A més, s’han gestionat 373 mediacions, 66 arbitratges, i 54 denúncies.

Pel que fa a les 373 mediacions, 157 s’han resolt amb acord entre les parts, 205 han estat arxivades per no prosperar i 11 també arxivades per desistiment.

En relació als arbitratges, se n’han resolt 66 expedients per laude i s’han arxivat 19.

L’Oficina Comarcal d’Informació a les Persones Consumidores (OCIC) és un servei públic i gratuït que ofereix el Consell Comarcal amb el suport de l’Agència Catalana del Consum i la Diputació de Barcelona.

L’objectiu principal és informar, orientar i assessorar a les persones consumidores en la defensa i la protecció dels seus drets.

 

Gráfico, Gráfico de proyección solar

Descripción generada automáticamente Un dibujo de una persona

Descripción generada automáticamente con confianza media Interfaz de usuario gráfica

Descripción generada automáticamente con confianza media Imagen que contiene Diagrama

Descripción generada automáticamente

Aquesta acció del Consell Comarcal contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 10 “Reducció de les desigualtats”, 12 “Consum i producció responsables” i 17 “Aliança pels objectius”. El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.

Darrera actualització: 18.07.2025 | 09:39