Una jornada de networking connecta empreses productores agroalimentàries i de restauració col·lectiva per impulsar el producte de proximitat

Divendres, 9 d’octubre de 2026

La trobada, organitzada per la Diputació de Barcelona i el Consell Comarcal, ha reunit empreses productores del territori amb gestores de menjadors escolars, hospitalaris i d'altres col·lectivitats.

La Diputació de Barcelona, a través de la Gerència de Serveis de Comerç i de la Xarxa Productes de la Terra, i el Consell Comarcal han organitzat aquesta setmana una sessió d'intercanvi i networking amb l'objectiu de facilitar el contacte entre empreses productores i elaboradores agroalimentàries del territori i empreses gestores de menjadors col·lectius.

La jornada, celebrada dimarts a la seu de la UEI, ha reunit representants d'empreses que ofereixen serveis de restauració a escoles, hospitals i residències, entre les quals Pedial, Fundesplai, Boris 45 (Hospital General de Granollers), Core Restauració, Ecoarrels, Tresmes Ecoactiva i Teno Menjadors, amb l'objectiu d'explorar noves oportunitats de col·laboració i afavorir la incorporació de productes de proximitat als seus menús.

Durant la primera part de la sessió, les empreses productores i elaboradores participants han presentat els seus projectes, els seus productes i la seva capacitat de subministrament. Posteriorment, s'ha treballat en la confecció d'un menú destinat a menjadors escolars i hospitalaris a partir dels aliments aportats per les empreses participants.

La segona part de la jornada ha consistit en un dinar degustació elaborat pel xef especialista en cuina de proximitat, Esteve Garcia Vilanova, que ha adaptat les propostes gastronòmiques als requeriments de la restauració col·lectiva. Durant la presentació dels plats, s'han exposat les característiques dels productes utilitzats, així com els seus avantatges nutricionals i el valor afegit dels aliments de temporada i de proximitat.

Les persones assistents han disposat també dels escandalls de cada proposta culinària, elaborats conjuntament amb el xef, amb la finalitat de demostrar la viabilitat econòmica d'incorporar productes locals als menús col·lectius. Els ingredients utilitzats en la degustació s'han adquirit, sempre que ha estat possible, a les empreses productores participants.

Abans de la degustació de cada plat, les productores i els productors que hi han contribuït han presentat les seves empreses i han compartit informació sobre l'origen dels productes, la seva trajectòria i els seus models de producció.

Entre les empreses productores i elaboradores participants hi havia Agrícola Mas Curró SL, Pollastre Ecològic Can Pep Julià, Fundació Viber de Bell·lloc, Naturlan, Pastes Sanmartí SL i Quimet Gall SL.

La jornada ha servit per generar contactes directes entre productores, elaboradores i empreses gestores de menjadors col·lectius, i per mostrar les possibilitats que ofereix el producte agroalimentari de proximitat per formar part dels menús d'escoles, hospitals, residències i altres equipaments col·lectius.

 

Gráfico, Gráfico de proyección solar

Descripción generada automáticamente Interfaz de usuario gráfica, Aplicación

Descripción generada automáticamente Interfaz de usuario gráfica

Descripción generada automáticamente con confianza media Imagen que contiene Aplicación

Descripción generada automáticamente

Aquesta acció del Consell Comarcal contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 2 "Fam zero", 12 "Consum i producció responsables" i 15 "Vida terrestre". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.

Darrera actualització: 9.10.2026 | 13:32