Estel Massip, Pau Garcia i Gerard Truyols, finalistes del premi Talent Jove VO 2025

Dijous, 30 d’abril de 2026

El premi l’atorga el Consell Comarcal en col·laboració amb Premsa d’Osona SA i està emmarcat en el premi “Vallesà de l'Any”. Vol posar en valor la joventut vallesana que destaca en algun tipus de sector o d’activitat.

La científica Estel Massip, l’artista Pau Garcia i l’emprenedor Gerard Truyols, han estat escollits finalistes del premi Talent Jove VO, en l’edició corresponent al 2025.

Es tracta de la setena edició del premi que atorga el Consell Comarcal en col·laboració amb Premsa d’Osona SA, emmarcat en el premi “Vallesà de l'Any”, i vol posar en valor la joventut vallesana que destaca en qualsevol tipus de sector o d’activitat a la comarca o al món.

Enguany, hi ha hagut 13 candidatures proposades pels ajuntaments de la Garriga, Martorelles, les Franqueses del Vallès, Granollers, Mollet del Vallès, Sant Celoni, Vilanova del Vallès, Caldes de Montbui i Canovelles.

La sisena edició del Premi Talent Jove va premiar Fanta Toure de Canovelles, la cinquena la va guanyar Ignasi Simon de Lliçà d’Amunt, la quarta edició, Carla Gámez, d’Aiguafreda, la tercera, Gemma Font, de Tagamanent; la segona, Marc Fuentes, de Montornès del Vallès proposat per Vilanova del Vallès; i la primera edició del premi la va guanyar Anna Martínez, de Sant Fost de Campsentelles.

La candidatura guanyadora es coneixerà a la gala “Vallesà de l’any” que se celebrarà el 12 de maig a les 19.00 h a la Sala Teatre Municipal de l’Ametlla del Vallès, i on també es lliuraran el premi al reconeixement empresarial que atorga Pimec i el premi Vallesà de l’Any que atorga El 9 Nou.

La científica Estel Massip

La jove celonina Estel Massip (2002) és estudiant de 4t de Biomedicina a la Universitat Internacional de Catalunya (UIC).

Recentment ha participat, juntament amb el seu equip, en la competició International Genetically Engineered Machine (iGEM), considerada l’esdeveniment més rellevant del món en l’àmbit de la biologia sintètica, celebrada enguany a París.

L’Estel ha exercit com a colíder del projecte ALSense, un biosensor innovador dissenyat per facilitar el diagnòstic orientatiu de l’Esclerosi Lateral Amiotròfica (ELA), una malaltia neurodegenerativa que afecta les neurones motores i que actualment presenta importants dificultats en la seva detecció precoç. La prova permetria una detecció a partir de mostres biològiques no invasives, reduint temps de diagnòstic i costos associats, permetent l'inici de tractaments pal·liatius.

Després de mesos de recerca, el projecte ha estat reconegut amb la medalla de bronze, un guardó que posa en valor tant la qualitat científica de la proposta com la capacitat de lideratge, dedicació i rigor de l’equip.

L’artista Pau Garcia

El molletà Pau Garcia (2002) està fortament implicat en projectes culturals i artístics vinculats a la ciutat de Mollet i la comarca. És una persona compromesa amb la cultura popular i les tradicions, coneixedor de tots els elements que hi intervenen i la seva litúrgia.

Té formació en teatre musical i actualment estudia Escenografia a l’Institut del Teatre, amb especialització en vestuari escènic, i ha participat en projectes professionals com Molt soroll per res (Parking Shakespeare) o el musical Lo de Jaume I.

Des de jove està vinculat a entitats de cultura popular, com la Colla Morada, on ha ocupat responsabilitats i ha impulsat projectes festius com els Versots de Festa Major, l’Engrescada de les Colles i la renovació de la figura de la Santa Teca. També participa activament al Carnaval de Mollet amb el grup Carnamolles, i actualment lidera la Comissió Manyó.

Ha estat durant quatre anys president de la Colla Gegantera de Mollet i en continua sent secretari. També té una trajectòria en el món geganter més enllà de Mollet, especialment a Barcelona, i el 2024 va ser portador dels gegants de Catalunya, en Treball i na Cultura.

Actualment treballa en la renovació de l’espectacle de Sant Vicenç i en la celebració del desè aniversari de la Comissió Manyó.

L’emprenedor Gerard Truyols

El martorellenc Gerard Truyols Ribot (2003) és emprenedor i fundador de la startup tecnològica i mediambiental ReciClan APP, una aplicació mòbil que promou la sostenibilitat i la correcta gestió dels residus a través de la gamificació, incentivant les famílies a reciclar i a participar en accions ambientals amb recompenses i bonificacions vinculades també al comerç local.

El projecte neix quan tenia 15 anys, arran de la seva participació en el concurs Audi Crea Challenge, on va ser finalista en dues edicions consecutives. Des d’aleshores, ha desenvolupat ReciClan amb el suport d’acceleradores com Barcelona Activa, Audi Start i Imagin (CaixaBank), i ha validat el model amb ajuntaments del territori.

Recentment, ha estat guardonat en el concurs d’Ecoturisme i Sostenibilitat de Catalunya i és semifinalista de l’Imagin Planet Challenge.

Compagina l’activitat emprenedora amb estudis de formació professional en comerç i màrqueting, i des de fa tres anys imparteix xerrades en centres educatius per fomentar l’emprenedoria entre joves.

 

Gráfico, Gráfico de proyección solar

Descripción generada automáticamente Un dibujo de una cara feliz

Descripción generada automáticamente con confianza baja Un dibujo de una cara feliz

Descripción generada automáticamente con confianza baja Un dibujo de una cara feliz

Descripción generada automáticamente con confianza baja Texto

Descripción generada automáticamente con confianza media Imagen que contiene Diagrama

Descripción generada automáticamente

Aquesta acció del Consell Comarcal contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) número 3 "Salut i Benestar", 4 "Educació de qualitat", 8 "Treball digne i creixement econòmic", 16 "Pau, justícia i institucions sòlides" i 17 "Aliança pels objectius". El Consell Comarcal aposta per treballar, com administració pública, en el marc de l'Agenda 2030 i els ODS.

Darrera actualització: 30.04.2026 | 09:19